Onneksi ehdin kuitenkin parina päivänä ennen sadetta ottaa kuvia pioneista. Kuvan taustalla kehikossa kukkii vaaleanpunakukkainen Kiinanpioni 'Sarah Bernhardt' ja sen edessä Kiinanpionit 'Karl Rosenfield' sekä oikealla hieman' näkyvä 'Bowl of Beauty' eli kauneuden malja.
'Karl Rosenfield' ja 'Bowl of Beauty'
Sitten omenapuupenkin kaunottaret, eli Kiinanpionit 'Santa Fe' ja 'Dychesse de Nemours'.
'Dychesse de Nemours'.
'Santa Fe'n kanssa kukaltaan hyvin samanlainen nimetön pioni. Mahtaisiko joku teistä tunnistaa tämän?
Havupenkissä jalokärhön edessä kukkiva 'Karl Rosenfield'.
Kävin napsimassa heti aamulla ison joukon sateen kyllästämiä kukkia maljakkoihin. Niitä saikin ravistella enimmät vedet, ennen maljakkoon asettelua.
Mukavaa loppuviikkoa kaikille.
Voi, miten kauniita!
VastaaPoistaVoi että on ihania pioneita. Meillä vielä nupuillaan. Meillä on vain vaalean punaisia odotettavissa.
VastaaPoistaMeillä ei ole tällä viikolla satanut ollenkaan, vaikka sievä sade olisi ihan tarpeen. Pionien aikaan ei kovia sateita toivo. Dychesse de Nemours tuoksuu aivan ihanalle, olen niitä haistellut viime päivinä. Tuo yleiskuva puutarhasta on tosi kaunis, siitä näkee, miten pionit tuovat puutarhanäkymään hienon lisänsä.
VastaaPoista